середа, 30 березня 2016 р.

Візуалізація технологічних процесів через комп’ютерні технології

Візуалізація технологічних процесів через компютерні технології

Скажи мені - і я забуду,
покажи мені - і я запам 'ятаю,
 дай мені зробити - і я зроблю.
Конфуцій

          Національна доктрина розвитку освіти ставить перед учителем чітке завдання « ... виховувати покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід'ємну складову європейської та світової спільноти».
    Сьогодення диктує сучасному вчителю свої вимоги та їх суть полягає у тому, що, крім постійної самоосвіти та самовдосконалення, педагог повинен бути також і активним новатором та удосконалювачем навчально-виховного процесу.
       Трудове навчання за своєю специфікою виокремлюється серед решти навчальних предметів, оскільки практична робота, побудована на базі продуктивної праці, на уроці є домінуючою. Діяльність учнів обмежується не лише засвоєнням нових знань, набуттям практичних умінь та навичок, а й супроводжується створенням матеріальних цінностей.
     Перед учителем постає непросте завдання: як організувати навчально-виховний процес таким чином, щоб були реалізовані всі зазначені аспекти, дотримана безпека праці і разом з тим не порушено часових меж звичайного уроку.
    З огляду на це комп 'ютерна техніка стає невід' ємною частиною методичного інструментарію в арсеналі учителя. За допомогою комп'ютера звичайний урок можна без зайвих зусиль перетворити на урок-подорож, урок-екскурсію, можна легко і весело активізувати опорні знання учнів, перевірити засвоєні знання, стимулювати учнів до творчої та науково-дослідної роботи тощо. Тому проблема  набуває актуальності та значущості.

       Візуалізація (від лат.  –« зоровий») - унаочнення, створення умов для візуального спостереження. Візуалізація інформації - це інтерактивне вивчення візуального представлення абстрактних даних для посилення людського пізнання. Галузь візуалізації інформації з' явилася « ... внаслідок досліджень взаємодії людини і комп'ютера, комп'ютерних наук, графіків, дизайну, психології ... ».
     Багато хто цікавиться, що таке візуалізація? Навіщо потрібна візуалізація?
     Нашим бабусям і дідусям навіть і не снилося, що можна отримати повне уявлення про те, як виглядатиме передбачуваний об'єкт у житті, з використанням різних матеріалів. Тепер неймовірні фантазії можливо побачити за допомогою візуалізації.
      У широкому розумінні, візуалізація - це процес створення чітких яскравих образів за допомогою сучасних технологій. Існує безліч видів візуалізації, такі як архітектурна візуалізація, візуалізація інтер 'єрів і екстер 'єру, ландшафтна візуалізація і візуалізація впорядкування, візуалізація технологічних процесів, медична візуалізація тощо. Візуалізація дає повне і чітке уявлення про будь-який об'єкт, процес і в цей час поширена у різних галузях: у медицині, техніці, архітектурі, в дизайнерських роботах тощо.
      Експериментально встановлено, що при усному  викладі матеріалу за 1 хв слухач сприймає і здатен обробити до 1 тис. одиниць інформації, а при «підключенні» органів зору - до 1 ОО тис. одиниць. Тому абсолютно очевидна висока ефективність використання у навчанні мультимедійних засобів, основа яких - зорове та слухове сприйняття матеріалу.
     Оскільки трудове навчання в 5-9-х класах грунтується на практичній діяльності учнів, то засвоєння теоретичного матеріалу (а в контексті предмета - це великий відсоток саме технологічних процесів) доцільно проводити під час практичних робіт, не витрачаючи на це окремого навчального часу. Ефективність його засвоєння при використанні візуалізації зростає в десятки разів.
      Ось чому при плануванні навчальної діяльності учнів під час уроку трудового навчання варто звернути увагу на використання різних форм візуалізації.
       Ознайомлення з досвідом роботи вчителів і особиста практика дають підстави для висновку, що ефективними формами візуалізації технологічних процесів на уроках трудового навчання є:
• навчальне відео;
• науково-популярні фільми;
• мультимедійні презентації.
    Завдяки їм сприймання учнями нового матеріалу покращується, урок трудового навчання удосконалюється, підвищується його ефективність.
         Цілком зрозумілим є те, що в роботі акцент робиться на активному використанні комп'ютерів і мультимедіа, що, в свою чергу, забезпечує формування в учнів навичок роботи з інформацією, дослідних навичок, умінь приймати оптимальне рішення; дає змогу дати дитині стільки інформації, скільки вона потребує; дає змогу творчо опрацьовувати засвоєну інформацію.




Немає коментарів:

Дописати коментар